dilluns, 29 d’octubre de 2012

Paraulotes, frases, idees i d'altres cabòries

Després d'uns dies intentant trobar un fil per escriure, m'he adonat que el tenia davant del nas. Tot el que veia com a possible tema per escriure, bé el títol d'una cançó o part de la seva lletra, bé una paraula concreta o una frase mítica d'algú, bé una experiència o diàleg cibernètic; tot, tot junt, s'ha convertit de cop en aquestes línies. Començo...

The Long And Winding Road, de Lennon i McCartney (encara que, de fet, va ser composada a Escòcia per aquest darrer). Una cançó dels Beatles, sí, de l'àlbum Let It Be (1970). The Long And Winding Road, traduït al català, és El Llarg I Sinuós Camí, el nom que vaig triar per aquest bloc, per una banda com a homenatge al grup i per altra perquè em quadra com identificatiu del nostre pas per la vida, amb tot de canvis i voltes, i que és el marc ideal per escriure vivències.

"Aquests son els meus principis. Si no li agraden, en tinc uns altres", Groucho Marx. Quin gran home. Podria posar moltes frases d'ell, però crec que aquesta és La frase. L'esperit de supervivència de l'humà, retratat. I molts polítics també...

Lligat amb això últim dels polítics...
Reflexió: Ha començat a fer fred, però a Catalunya seguim tots molt calents, i espera't. No crec que aquest contrast sigui cosa del canvi climàtic, o sí? 

I lligat amb la reflexió anterior...
Paraula clau: falòrnia. Una falòrnia és una idea errònia o una raó feble que hom dóna com a decisiva, com a cosa segura. Son dies de moltes falòrnies, per totes bandes. No us deixeu enserronar. Al lloro!

Una frase que sempre m'agradat i sempre poso pels llocs: "En el temps actual la gent busca coneixement, no saviesa. El coneixement pertany al passat. La saviesa, al futur", Vernon Cooper, indi lumbee. Això està molt bé. Però...
Crec que la saviesa ve d'observar de l'experiència que fas del coneixement. Si no tens el coneixement, no tindràs mai l'experiència que et porti a la saviesa. D'altra banda, pots trobar la saviesa d'experiències sense coneixement previ? Crec que sí, però solen ser complicades, o fortuites, fins i tot dures, o no!?

Un fet. Dissabte passat vaig assistir a un concert dels Pink Tones, un grup dels anomenats de tribut, en aquest cas a Pink Floyd. Hi ha moltes persones a qui no els agraden aquests grups perquè només volen escoltar l'original. Jo no sóc d'aquests. A mi m'agrada escoltar en directe la bona música i si no pot ser de l'original, que sigui d'algú que la toqui. La música de Pink Floyd és tan bona! I els Tones ho fan molt bé. Recordeu, música és un #PPQu ...

Què penseu de tot plegat? Mulleu-vos! Ara sí toca!
Us deixo musiqueta...

2 comentaris:

panterablanca ha dit...

Jo penso que sí, que la saviesa sovint és un camí molt dolorós. Però el dolor també és un coneixement, i molt sovint és el coneixement del dolor el que et porta a la saviesa.
Petons.

andreuet ha dit...

Sàvies paraules les teves, com sempre

Publica un comentari a l'entrada