dimecres, 31 d’octubre de 2012

Blues

Sempre m'ha agradat. No us parlaré ara del que és el blues ni de la llegenda del pacte al creuament de camins... res d'història. Fins i tot res de cap bluesman. N'hi ha mooooolts - més que les o que he posat ;) -, i a més tots son molt bons.

Aquí només idees, en forma de paraules, de lletres per a un possible blues. Possible perquè després s'ha de posar la música. I després s'ha de tocar. Un cop parlant d'això un amic em va dir: "Saps quin és el millor instrument per tocar el blues?" Vaig pensar de seguida en respondre que la guitarra, però un altre amic m'havia dit un cop que el saxo era el millor. Dubtava, perquè sabia que en la pregunta hi havia alguna trampa. Igualment vaig respondre: "La guitarra". I com havia previst, hi havia trampa. Una trampa molt bonica. Em va respondre: "No. És l'ànima."

Tot el que expressa el blues té a veure amb els estats de l'ànima. Per tant aquestes idees en forma de paraules, de lletres, reflecteixen sentiments sobre moments o coses que et passen en certs moments de la vida, i que acompanyades de la música, i del tipus d'execució d'aquesta, donen pas al blues. És cert que la tristor és més present que altres sentiments, però la bellesa de les paraules compensa.

A finals de gener d'enguany vaig escriure la lletra següent, en parts. L'1 de febrer la vaig presentar, com part del meu projecte musical (molt senzill i modest), del qual podeu escoltar algunes coses en el reproductor de la columna de la dreta. La música per aquesta lletra està pendent.

Tocant fons

Tocat fons... El cor fa temps que no en se res i lànima s'esvaeix. Només la ment per trobar el camí de tornada /
Tocant fons... Empenyo els anys i es van tancant vies, oblido les ambicions.
No trobo respostes en cap dels meus racons /
Tocant fons... Veig cremar les esperances i de les espurnes torna a sorgir amb força la teva llum.
Treu-me d'aquí, què pugui deixar enrere aquest fum /
Tocant fons... Separats per un mur al meu voltant, camino cap a un abisme segur, en una fugida endavant.
Treure'm d'aquí és treball dur, però per a tu només serà un instant /
SOLO /
Tocant blues... ja ets aquí ja has arribat, el meu cor ha tornat /
mentre sona el teu blues l'ànima va revifant /
No tornis a marxar /
Mai /
No tornis a marxar /
El teu blues mai ha de marxar...

Cap al setembre vaig escriure aquestes paraules per a un altre tema

Escolto la teva veu a prop meu/
I el meu cor surt corrent a buscar-te/
És ben boig...

En anglès és

I hear your voice close to me/
And my heart runs out to meet you/
He's very crazy...

I ahir, unes altres paraules per a un altre

Plou... Son llàgrimes del cor. Ja passarà... Com sempre.

En fi, idees.
Us deixo musiqueta per a l'ocasió, molt apropiada a més avui que plou...

3 comentaris:

panterablanca ha dit...

A mí m'agrada molt el blues. M'agrada més el jazz, però el blues Déu n'hi dó.
A la primera lletra quasi que li podia posar música :-DD
genial el blues que has posat.
Petons

panterablanca ha dit...

"Plou... Son llàgrimes del cor. Ja passarà... Com sempre". Això toca la fibra :-)
Més petons.

andreuet ha dit...

Moltes gràcies crac!

Publica un comentari a l'entrada